האם רכב חדש פטור מטסט שנתי? כל מה שרציתם לדעת

תחילה, חשוב לציין כי על פי משרד התחבורה, כל כלי רכב חדש אשר עולה על הכביש החל משנת 2016 יהיה פטור ממס למשך שלוש שנים. כמו כן, על פי הוראת משרד התחבורה כלל הרכבים החדשים אשר נרכשו בין הראשון לינואר בשנת 2016 אינם חייבים בביצוע טסט שנתי במהלך שלושת השנים הראשונות של בעלות הרכב, כך למעשה תוכלו לחסוך לעצמכם זמן וכסף בכך שלא תצטרכו להגיע למכון הרישוי.

טרם שנת 2016, כל כלי רכב חדש שהיה נתון לבעלות פרטית היה חייב בתשלום וביצוע המבחן בתוך שנתיים בעת בה רכבים מסוג ליסינג היו חייבים בביצוע בדיקה בכל שנה.

יחד עם האמור, לאור התקנות החדשות אשר ניתנו על ידי משרד התחבורה, כלי רכב מסוג אופנועים דו גלגליים ומוניות לא יהיו זכאים לפטור ויידרשו בביצוע בדיקת תקינות וכשירות כבר בעת סיום שנת הבעלות הראשונה של כלי הרכב העומד לרשותם.

האם עדיין קיים צורך בתשלום אגרת רישוי?

את השיקול אשר הוביל להחלטה זו הסביר שר התחבורה בכך שציין כי בגלל השימוש במערכות אלקטרוניות ממוחשבות, כאלו אשר מתריעות בפני הנהג על תקלות שונות ברכב, תצמצם את החשש מבעיות בנסיעה באופן משמעותי, לרבות בכלי רכב שאינם תקינים או כאלה שאינם עומדים בתו התקן.

יחד עם זאת, ההחלטה על פטור מפני בדיקת הרישוי השנתית לא מבטלת את התחייבות הנהג בתשלום אגרת הרישוי השנתית. במילים אחרות – בעלי הרכבים החדשים עדיין יהיו חייבים בתשלום אגרת רישוי אך לא יצטרכו בביצוע הטסט.

זאת בעוד על פי תקנות האיחוד האירופי, כל כלי רכב חדש שנקנה ועלה לכביש יהיה חייב בביצוע מבחן כשירות רק לאחר פרק זמן של ארבע שנים.

עובדה שעזרה למשרד התחבורה להרחיב את הפטור גם במדינת ישראל.

ההבדל בין ליסינג לרכב חדש בפטור טסט שנתי

חשוב לציין ולהזכיר כי החוק מקיים הפרדה בין רכב הנתון תחת בעלות פרטית לבין רכב הנמצא תחת ליסינג. רכב ליסינג יהנה מפטור של טסט במהלך השנתיים הראשונות בלבד.

ההבדל נובע מהעובדה כי רכב בליסינג עובר בין יותר נהגים וגם בעת בה יש לרכב נהג אחד קבוע, הצפי במרבית המקרים יהיה כי הנהג ישקיע פחות בתחזוקת הרכב מאשר נהג של רכב חדש שהרכב שלו, שהיה שומר על רכב חדש היה נמצא תחת בעלותו הפרטית.

בסיכומו של עניין, גם כאשר הפטור הזה נראה לכם שולי ומזערי, מוטב שתכירו ותדעו עליו מאחר ומדובר באחד מהפינוקים הנוספים אשר מגיעים לכם בעת בה תקנו רכב חדש.

שתפו אותנו

השאירו פרטים
ליעוץ מקצועי חינם

זמינים גם בוואטסאפ