הרכבים הפופולריים לסטודנטים

במקביל לעליית רמת החיים הכללית, גם רמת החיים של הסטודנט הממוצע עולה בהדרגה, ואם בעבר רכב לסטודנט היה חלום רחוק, הרי שכיום יותר ויותר סטודנטים בוחרים להתנייד באמצעות רכבים פרטיים מסוגים שונים. במאמר זה נסקור את המאפיינים של רכבי הסטודנטים, נתייחס לדגמים בולטים ונזכיר בקצרה דרכי רכישה עבורם.

מאפיינים לרכבים של סטודנטים

אוכלוסיית הסטודנטים אמנם רחבה ומגוונת, אולם דומה שניתן להצביע על מספר מאפיינים כלליים המתארים באופן כללי קבוצה זו. בהתאם למאפיינים אלה ניתן להתאים רכבים שונים למגזר זה:

עדיפות לרכבים קטנים

סטודנטים על פי רוב הינם אנשים בגילאי ה-20 המוקדמים, רווקים \ זוגות ללא ילדים בלבד. כתוצאה מכך, רכבי המיני והסופר מיני נפוצים מאד בקרב הסטודנטים, היות והם אינם צריכים מספר מקומות גדול ברכבם.

עדיפות לרכבים חסכוניים

השלב הסטודנטיאלי בחיים מאופיין בחסכנות וקיצוץ בהוצאות לא נצרכות, מגמה המכוונת סטודנטים לחפש רכבים בעלי צריכת דלק נמוכה, אשר יתאימו לתקציבם בתקופה זו של החיים.

חיפוש אחר רכבים זולים

כפי שציינו לעיל, רובם של הסטודנטים אינם מכניסים משכורות משמעותיות בכל חודש, ועל כן אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות רכבים יקרים ומפוארים, ומחפשים רכבים אשר מחירם עומד על כ-35,000 ₪ בממוצע. בנוגע לדרכי הקנייה והשגת דרכי מימון אפשריות עוד נרחיב בהמשך המאמר.

קדימות לרכבים המתאימים לנהיגה תוך עירונית

מאפיין נוסף של רכבי סטודנטים הינו ההתאמה שלהם לנסיעה תוך עירונית – סטודנט ממוצע אינו יוצא במהלך השבוע אל מחוץ לעיר, ואינו צריך רכב המתאים לנסיעות בין עירוניות או לנסיעות שטח. כמו כן, הנסיעה המרובה בתוך העיר נותנת עדיפות לרכבי מיני וסופר מיני – הן מבחינת מציאת מקום חנייה והן מבחינת ניווט ונסיעה בכבישים צפופים. כמובן שישנם סטודנטים הגרים הרחק ממקום לימודיהם, ובמצב זה עליהם לשים דגש על צריכת הדלק של הרכב ועל מידת התאמתו לנסיעות ארוכות.

כיצד סטודנטים קונים רכבים

סטודנטים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב יקר בתשלום אחד, אולם קיימות מספר אפשרויות המאפשרות גם לאוכלוסיית הסטודנטים לרכוש רכב:

רכבי יד שניה

עולם רכבי יד 2 הינו רחב ודינמי, וניתן להעמיק בו רבות. בחודשים האחרונים חלה בו עליית מחירים משמעותית במקביל להתייקרות מוצרים רבים נוספים. קניית רכב שאינו חדש עשויה להתאים לאנשים אשר מבינים מעט ברכבים, יודעים איזה רכב הם מבקשים והאם הרכב המוצע אכן שווה את מחירו. כמובן שישנם חסרונות בקניית רכב יד שניה, למשל – התלות בהיצע מצומצם, אין אחריות, לקיחת סיכון לגבי מצב הרכב ועוד, אולם אפשרות זו בהחלט עשויה להתאים לסטודנטים רבים.

קניית רכב במימון מלא

אפשרות נוספת לקניית רכב ללא תשלום חד פעמי גדול, הינה באמצעות שיטת הקניה במימון מלא. שיטה זו, הינה בעצם קבלת הלוואה חוץ בנקאית (כלומר הלוואה מגוף שאינו בנק) המאפשרת ללקוחות לשלם בפריסת תשלומים רחבה ללא תשלום מקדמה או הפקדת עירבון (הרכב הנמכר משמש כעירבון על פי רוב). בשיטה זו קיימים מספר מסלולים בנוגע להיקף האחריות של המוכר, פריסת התשלומים (בדרך כלל מדובר על תקופה של כ-5 שנים פחות או יותר), טיפולים שוטפים וכדו’.

דגמים פופולאריים לרכבי סטודנטים

כשסוכמים את כלל המאפיינים אותם הצגנו לעיל, מקבלים מספר דגמים אשר מתאימים בצורה טובה לאוכלוסיית הסטודנטים.

  • יונדאי i10 – חברת יונדאי מתהדרת בנוחות נהג רבה, וגם רכב זה מציע נוחות וסביבת נהיגה נוחה. הרכב מגיע בפורמט ידני או אוטומטי, וידוע בחסכוניות הטיפולים שלו לאורך זמן.
  • ניסאן מיקרה – גם דגם זה של חברת מיקרה מציע סביבת נהג נוחה ומרווחת, בעל נתוני צריכה חסכניים. החסכנות ברכב זה באה על חשבון הזריזות והמהירות, אולם מי שמחפש רכב חסכוני ואמין ימצא את מבוקשו בדגם זה.
  • סקודה סיטיגו – רכב סטודנטים נוח וקטן, מתאפיין ברמת בטיחות גבוהה (מערכת בלימת חירום אוטונומית), ובעל מראה אלגנטי וחלק.
  • קיה פיקנטו – רכב זה הינו זול באופן יחסי על פני המקבילים לו, אולם הוא גם בעל מנוע מעט חלש, כך שהוא מתאים למי שמתכנן בעיקר נסיעות תוך עירוניות.
  • פיג’ו 108 – רכב סופר מיני קלאסי, מתאים לנהיגות קצרות בתוך העיר.
  • פיג’ו 208 – רכב מעט גדול יותר מהדגם הקודם, אולם הוא עשוי להתאים לסטודנטים הנוסעים נסיעות ארוכות מעט יותר. רכב זה הינו חסכוני, מרווח ואמין.

תמונה: pexels.com

התכונות המועדפות בעיני סטודנטים עבור רכב חדש הם:
1. עדיפות לרכבים קטנים

2. עדיפות לרכבים חסכוניים

3. רכבים זולים

4. רכבים המתאימים לנהיגה תוך עירונית

קניית רכבי יד 2, קניית רכבים במסלולי מימון מלא לרכב.

  1. יונדאי I10
  2. ניסאן מיקרה
  3. סקודה סיטיגו
  4. קיה פיקנטו
  5. פיג’ו 108
  6. פיג’ו 208

האפשרות הפופולארית לקניית רכב ללא תשלום חד פעמי גדול, הינה באמצעות שיטת הקניה במימון מלא. שיטה זו, הינה בעצם קבלת הלוואה חוץ בנקאית (כלומר הלוואה מגוף שאינו בנק) המאפשרת ללקוחות לשלם בפריסת תשלומים רחבה ללא תשלום מקדמה או הפקדת עירבון (הרכב הנמכר משמש כעירבון על פי רוב). בשיטה זו קיימים מספר מסלולים בנוגע להיקף האחריות של המוכר, פריסת התשלומים (בדרך כלל מדובר על תקופה של כ-5 שנים פחות או יותר), טיפולים שוטפים וכדו’

שתפו אותנו

השאירו פרטים
ליעוץ מקצועי חינם

זמינים גם בוואטסאפ