מגמות חדשות בתעשיית הרכב לשנת 2023

תעשיית הרכב היא אחת התעשיות הגדולות בעולם שממשיכה להתפתח במהירות משנה לשנה.

ממנועי קיטור, למערכות רדיו ברכבים ועד לרכבים חצי אוטונומיים, השינויים מתבצעים במהירות גדולה.

2023 הולכת להיות שנה מעניינת הכוללת בתוכה כמה וכמה מגמות שאנחנו הולכים לראות ברכבים החדשים, הכוללת;

מעבר לרכבים חשמליים

קיימות עומדת בחזית כל הממשלות והארגונים בעולם, כאשר תעשיית הרכב בפרט נמצאת באור הזרקורים,

בגלל היותה תעשייה כ”כ חיונית ועם זאת גם מזהמת בגלל השימוש בבנזין וסולר.

כדי לעמוד ביעדים לעולם ירוק יותר ובר קיימא, מכוניות החלו לעבור מדלק מבוסס מאובנים למנועים המונעים ע”י סוללות, כלומר רכבים חשמליים, כבר עשור.

בשנת 2023, מאמינים שכמעט 7% מכלל כלי הרכב על הכבישים יהיו רכבים חשמליים. עלייה עצומה בהשוואה לשנים האחרונות, במיוחד כאשר ממשלות מנסות לאסור ייצור של מכוניות גז.

סין ואירופה הן שווקים עם צמיחה ענקית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, וגם ישראל מאמצת את המעבר לרכבים חשמליים.

כמעט כל יצרני הרכב מייצרים דגמים חשמליים, בעוד שחלק מהיצרנים התחילו אך ורק כיצרניות רכבים חשמליים, כמו טסלה למשל.

השינויים והמעבר לרכבים אלו ידרשו גם תשתית טעינה מקיפה ומבוססת כדי להניע את המעבר לרכבים חשמליים.

מכוניות בנהיגה עצמית

מה שהתחיל כטכנולוגיות כמו בקרת שיוט, הולך לכיוון של להפוך את המכוניות שלנו ל”מודעות לעצמן” ובעלות אופי אוטונומי.

למרות שהתחום כבר נחקר ומפתח כבר כמה שנים, 2023 נחשבת לשנת פריצת בכל הנוגע להפיכת הרכבים לאוטונומיים ואנחנו צפויים לראות כמה וכמה חידושים על הכבישים בקרוב.

טסלה כבר השיקה את חבילת הנהיגה האוטונומית שלה LEVEL 3 בארה”ב וצפויה לשחרר את השדרוג בסין ובאירופה בשנים הקרובות.

כל יצרניות הרכב האחרות משתפות גם הן שיתוף פעולה עם חברות תוכנה וחברות אינטליגנציה מלאכותית כדי להשיק מכוניות אוטונומיות.

ההערכה היא שעד 2040, יותר מ-30% מהמכוניות יהיו אוטונומיות. כבר עכשיו מדובר בתעשייה של כ- 100 מיליארד דולר והתעשייה צפוייה לגדול באופן אקספוננציאלי.

מערכות מידע משופרות

חלפו הימים של מכשירי רדיו FM ומחליפי דיסקים, מכוניות צוידו גם במערכות מידע בידור מודרניות, שעושות יותר מסתם השמעת מוזיקה.

כעת, מכוניות מצוידות במערכות מידע בידור חכמות ומשופרות, המכונות לפעמים כ- “Human Machine Interface”.

לדוגמא, בקרוב כנראה נראה בהרבה דגמים מערכות מידע המאפשרות להשתמש בתנועות אצבעות כדי לשלוט בהגדרות, פקודות קוליות לכל מיני תכונות בילט אין כמו מפות, נגן מוזיקה, פתיחה וסגירה של חלונות ועוד הרבה אפשרויות.

בנוסף, נראה יותר יותר שימושים במסכי מגע עם פקדים ואפשרויות שונות לשליטה על כל התכונות של המכונית.

בקיצור, המכוניות הפכו לחכמות יותר ואינטראטיביות יתר עם הנהג, על מנת לייצר חווית נהיגה משופרת, כמו מערכת המידע -MBUX infotainment של מרצדס.

קיימות עומדת בחזית כל הממשלות והארגונים בעולם, כאשר תעשיית הרכב בפרט נמצאת באור הזרקורים,

בגלל היותה תעשייה כ”כ חיונית ועם זאת גם מזהמת בגלל השימוש בבנזין וסולר.

כדי לעמוד ביעדים לעולם ירוק יותר ובר קיימא, מכוניות החלו לעבור מדלק מבוסס מאובנים למנועים המונעים ע”י סוללות, כלומר רכבים חשמליים, כבר עשור.

בשנת 2023, מאמינים שכמעט 7% מכלל כלי הרכב על הכבישים יהיו רכבים חשמליים. עלייה עצומה בהשוואה לשנים האחרונות, במיוחד כאשר ממשלות מנסות לאסור ייצור של מכוניות גז.

סין ואירופה הן שווקים עם צמיחה ענקית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, וגם ישראל מאמצת את המעבר לרכבים חשמליים.

כמעט כל יצרני הרכב מייצרים דגמים חשמליים, בעוד שחלק מהיצרנים התחילו אך ורק כיצרניות רכבים חשמליים, כמו טסלה למשל.

השינויים והמעבר לרכבים אלו ידרשו גם תשתית טעינה מקיפה ומבוססת כדי להניע את המעבר לרכבים חשמליים.

מה שהתחיל כטכנולוגיות כמו בקרת שיוט, הולך לכיוון של להפוך את המכוניות שלנו ל”מודעות לעצמן” ובעלות אופי אוטונומי.

למרות שהתחום כבר נחקר ומפתח כבר כמה שנים, 2023 נחשבת לשנת פריצת בכל הנוגע להפיכת הרכבים לאוטונומיים ואנחנו צפויים לראות כמה וכמה חידושים על הכבישים בקרוב.

טסלה כבר השיקה את חבילת הנהיגה האוטונומית שלה LEVEL 3 בארה”ב וצפויה לשחרר את השדרוג בסין ובאירופה בשנים הקרובות.

כל יצרניות הרכב האחרות משתפות גם הן שיתוף פעולה עם חברות תוכנה וחברות אינטליגנציה מלאכותית כדי להשיק מכוניות אוטונומיות.

ההערכה היא שעד 2040, יותר מ-30% מהמכוניות יהיו אוטונומיות. כבר עכשיו מדובר בתעשייה של כ- 100 מיליארד דולר והתעשייה צפוייה לגדול באופן אקספוננציאלי.

חלפו הימים של מכשירי רדיו FM ומחליפי דיסקים, מכוניות צוידו גם במערכות מידע בידור מודרניות, שעושות יותר מסתם השמעת מוזיקה.

כעת, מכוניות מצוידות במערכות מידע בידור חכמות ומשופרות, המכונות לפעמים כ- “Human Machine Interface”.

לדוגמא, בקרוב כנראה נראה בהרבה דגמים מערכות מידע המאפשרות להשתמש בתנועות אצבעות כדי לשלוט בהגדרות, פקודות קוליות לכל מיני תכונות בילט אין כמו מפות, נגן מוזיקה, פתיחה וסגירה של חלונות ועוד הרבה אפשרויות.

בנוסף, נראה יותר יותר שימושים במסכי מגע עם פקדים ואפשרויות שונות לשליטה על כל התכונות של המכונית.

בקיצור, המכוניות הפכו לחכמות יותר ואינטראטיביות יתר עם הנהג, על מנת לייצר חווית נהיגה משופרת, כמו מערכת המידע -MBUX infotainment של מרצדס.

שתפו אותנו

השאירו פרטים
ליעוץ מקצועי חינם

זמינים גם בוואטסאפ