רקע כללי
אחרי יותר מתשע שנים מאז שהוצגה ה-A5 המקורית, חשפה אודי באמצע 2016 את הדור השני של ה-A5.
על אף שהדגם מזכיר את בעיצוב – מבפנים ומבחוץ – את קודמו, מדובר בדגם חדש לחלוטין מבחינה טכנית – כשגם הפעם הבסיס הוא רצפת ה-A4 (הנעה קדמית, מנוע אורכי).
המשמעות היא, בין השאר, שה-A5 החדשה גדולה מקודמתה – ולמרות זאת קלה יותר.
מבחר יחידות ההנעה מגיע היישר מה-A4, כשלישראל מגיעה ה-A5 (מינואר 2017) עם שני מנועי טורבו-בנזין לבחירה – 2.0 ל’ בגרסאות הבסיס (190-252 כ”ס) או 3.0 ל’ ב-S5 (עם 354 כ”ס).
גרסאות הבסיס מוצעות עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל’) והנעה קדמית או כפולה (בגרסה היותר חזקה), בעוד שה-S5 מוצעת עם תיבה אוטומטית פלנטארית (8 היל’) והנעה כפולה; ההנעה הכפולה ב-S5, יש לומר, מבוססת על מבנה ‘קלאסי’ של דיפ’ מרכזי ננעל, לעומת מנגנון האלדקס פשוט וחסכוני יותר ב-2.0 ל’.
במהלך 2017 תורחב משפחת ה-A5 עם גרסאות הספורטבק והקבריולט.
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון, הדגם החדש מזכיר את קודמו – אולם במציאות מדובר ברכב מרשים ומושך למראה.
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא דוגמה ומופת לעיצוב וביצוע – מרשים למראה, איכותי ונוח לשימוש.
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה – 2.0 ל’ טורבו, 252 כ”ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית 7 היל’, הנעה כפולה – מוצלחת מאוד, ומאפשרת ביצועים טובים מאוד לצד תצרוכת דלק נמוכה.
נוחות והתנהגות
על אף הצמיגים נמוכי החתך וכיול המתלים הנוקשה, נוחות הנסיעה ב-A5 מפתיעה לטובה – הבידוד מפני הדרך לא מושלם, אבל המתלים אף פעם לא חובטים.
היכולת הדינאמית גבוהה ביותר – בעיקר בזכות האחיזה, ולמרות ההיגוי. יש יכולת, פחות הנאה.
תמורה למחיר
לאיכויות וליכולות יש מחיר – והוא גבוה. בהשוואה לטריו הגרמני המחיר נחשב סביר, אבל בהשוואה ללקסוס RC או שברולט קמארו המחיר גבוה ביותר.
חדש בדגם
בחודש דצמבר נחתה בישראל A5 לאחר מתיחת פנים במסגרתה זכתה הקופה לעדכונים קלים לעיצוב מבחוץ ומבפנים.
גרסת ה-40 מוצעת עם מנוע 2.0 ל’ הכולל מערך היברידי מתון (48V) ומפיק 204 כ”ס. ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית. בראש ההיצע עומדת גרסת ה-RS5 הספורטיבית בעלת מנוע V6 טורבו-בנזין המפיק 450 כ”ס והנעה כפולה.
סיכום
איכות עולה כסף.