הרכבים החסכוניים ביותר

בגלל יוקר המחייה שרק הולך ועולה, כולנו מחפשים דרכים בהם נוכל לחסוך עוד כמה שקלים בסוף החודש. אחת ההוצאות הכי משמעותיות בכל משק בית, בין אם אתם רווקים ובין אם אתם בעלי משפחה, היא תחבורה. מחירי הדלק נמצאים בעלייה מתמדת, והעול הכלכלי נותן את אותותיו.

לכן, ישראלים רבים מחפשים רכב חסכוני כשהם באים לקנות רכב חדש. אבל איך בכלל בוחרים רכב חסכוני? ומה הופך רכב לרכב חסכוני? חוץ מזה, גם קנייה של רכב יכולה להיות הוצאה משמעותית. לכן עולה גם השאלה איך קונים רכב חסכוני בלי “לקרוע את הארנק”? כל התשובות – בטקסט הזה.

איך בוחרים רכב חסכוני

קודם כל, עוד לפני שאתם בוחרים רכב חסכוני חדש, חשוב שתדעו שגם סגנון הנהיגה שלכם משפיע על מידת החיסכון. נהיגה נכונה יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים על טיפולים, ואף להפחית את צריכת הדלק. נהיגה חסכונית היא אפשרית בכל רכב, וזה לא משנה אם יש לכם סופר מיני או רכב משפחתי. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, בואו נתמקד בשאלה איך מזהים רכבים חסכוניים.

אם אתם רוצים לקנות רכב חסכוני, אתם צריכים לבדוק מספר דברים. ראשית – סוג המנוע. רכב חשמלי, רכב מונע בגז או בכלל רכב בעל מנוע בנזין (רגיל) – לכל אחד מהמנועים הללו יש את היתרונות והחסרונות שלו, אבל אם אתם מסתכלים על ההיבט החסכוני ברור שהמנוע החשמלי הוא הזול ביותר.

עוד דבר שחשוב לשים לב אליו לפני שבוחרים רכב חסכוני ככל הניתן הוא לא רק סוג המנוע אלא גם הגודל שלו. מנוע בנפח של 1,500 סמ”ק ייתן לכם יותר ביצועים, אבל לא בהכרח יהיה חסכוני יותר מרכב בעל מנוע קטן יותר. הכי טוב יהיה לקרוא חוות דעת אחת או שתיים על כל רכב באינטרנט.

חמשת הרכבים החסכוניים ביותר

כמו שאמרנו, כמעט כל מעמד הביניים בישראל מחפש דרכים לחסוך כסף. לכן גם אם אתם יודעים שאתם רציניים לגבי קניית רכב, חשוב שתבינו איזה רכב אתם מחפשים. רכב משפחתי חסכוני לא דומה לרכב חסכוני מסוג מיני או סופר מיני. כדי להקל עליכם את מלאכת החיפוש, ריכזנו במאמר הזה את חמשת הרכבים החסכוניים ביותר בישראל נכון לרבעון הראשון של שנת 2023. הנה הם:

טויוטה אייגו

טויוטה הוא מותג אהוב ומוכר בישראל. טויוטה קורולה הייתה במשך שנים רבות הרכב הנמכר ביותר בישראל, והדבר ניכר בכבישים. המותג היפני זיהה את הצורך ההולך וגובר של הישראלים ברכבים קטנים מחברה אמינה, והחל לשווק דרך היבואנים הישראלים את הסופר מיני ‘טויוטה אייגו’ (Aygo).

טויוטה אייגו הוא רכב פנאי עירוני, בעל מנוע קטן בפרט ומידות קטנות בכלל. בסוף הרבעון הראשון של שנת 2023 הכריזה טויוטה כי בקרוב תתחיל לשווק בישראל את הדור החדש של האייגו – טויוטה אייגו אקס (Aygo X). מדובר באותו רכב מוכר ואהוב, מעט יותר גדול ועם מנוע חזק יותר.

לא תמצאו הרבה טויוטה אייגו בכבישים בין עירוניים, מפני שהדגם הזה הוא תוכנן יותר להתמודד עם אתגרי העיר כמו חנייה ופניות חדות – ופחות עם אתגרי דרכים בינעירוניות כמו האצה משמעותית ואווירודינמיקה. טויוטה אייגו היא רכב חסכוני מושלם לסטודנטים ולמי שמחפש דרך ניוד בתוך העיר.

סיטרואן c1

אי אפשר להתעלם מיצרנית הרכב הצרפתית, שמשווקת כיום את אחד רכבי המיני הטובים והחסכוניים ביותר שאפשר למצוא כיום בארץ. הסיטרואן C1 מגיעה גם בגרסת 1.0 ליטר חסכונית ומשתלמת. מדובר ברכב נהדר לסטודנטים שמסוגל להתמודד בכבוד גם עם נסיעות בינעירוניות, אך מבריק בעיקר בנסיעות עירוניות.

ניסאן ליף

חלקכם וודאי זוכרים את ניסאן ליף הישנה, שנמכרה בישראל עד לפני חמש שנים. גם ניסאן ליף החדשה היא רכב חשמלי, שנותן תמורה נהדרת לכסף. אם אתם מחפשים רכב משפחתי חסכוני – ניסאן ליף היא אפשרות חזקה מאוד. ניסאן ליף החדשה היא בעלת מראה סטנדרטי יותר מאשר הדגם הישן, כך שהיא מתאימה ליותר אנשים. ניסאן ליף מאפשרת גם נהיגה אוטונומית.

יתרון נוסף של ניסאן ליף החדשה, בנוסף לעובדה שהיא מאפשר לחסוך אלפי שקלים על צריכת דלק, הוא גודל תא המטען שלה. אמנם לא מדובר בתא מטען בגודל ואן, אך הוא מספיק גדול בשביל לאחסן בו לא מעט דברים, מה שיכול להיות מועיל למשפחות במהלך חופשות.

סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה, המשפחתית הצ’כית, נמצאת על כבישי ישראל כבר משנת 1996. הדור הנוכחי של סקודה אוקטביה, הדור הרביעי, מגיע רק בגרסת בנזין, אך מציע מגוון של נפחי מנוע – כולל מנוע בנפח של 1,000 סמ”ק שמנפיק ביצועים מרשימים ומאפשר חסכון משמעותי בדלק – מה שמכניס אותו לרשימה כאחד מחמשת הרכבים הכי חסכוניים בישראל נכון לתחילת שנת 2023

טויוטה יאריס

טויוטה יאריס הוא אחד הדגמים הכי נמכרים של טויוטה בישראל במשך השנים. עד כה, כל הדורות של טויוטה יאריס זכו להצלחה בישראל, בעיקר בשל האמינות של הרכב, שמאפשר למכור אותו בבוא העת תמורת ערך כספי גבוה באופן יחסי. בדור החדש של טויוטה יאריס, תוכלו למצוא גם גרסת בנזין וגם גרסה היברידית. בגלל שאנחנו מדברים על הרכבים הכי חסכוניים, אנחנו נתייחס רק להיברידית.

חשוב לציין שגם גרסת הבנזין היא איכותית ומעניקה תמורה לכסף, אך בהשוואה בין שני הדגמים – ההיברידי הוא הזול מבין השניים. טויוטה יאריס היברידית היא רכב חסכוני שיכול להתאים גם למשפחה קטנה, גם לזוג ללא ילדים וגם לרווקים, כך שטויוטה יאריס שתקנו עכשיו תוכל לשרת אתכם עוד שנים רבות.

סיכום

בישראל יש כיום יותר מחמישה עשר יבואני רכב, שמשווקים עשרות מותגי רכב. המגוון נעשה אפילו עוד יותר מבלבל, כשלכל דגם יש כמה גרסאות. לכן, כדאי לברר מראש מה הציפיות שלכם מהרכב.

גם הקנייה של הרכב עשויה להיות הוצאה שמכבידה על הכיס, ולכן כדאי לכם לחשוב על קניית רכב חדש באמצעות מימון רכב. גם את תחליטו לקנות רכב חשמלי וגם אם תבחרו לקנות רכב בנזין – קניית רכב נעשית קלה יותר כשקונים רכבים במימון.

חשוב שתדעו שגם סגנון הנהיגה שלכם משפיע על מידת החיסכון. נהיגה נכונה יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים על טיפולים, ואף להפחית את צריכת הדלק. נהיגה חסכונית היא אפשרית בכל רכב, וזה לא משנה אם יש לכם סופר מיני או רכב משפחתי. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, בואו נתמקד בשאלה איך מזהים רכבים חסכוניים.

אם אתם רוצים לקנות רכב חסכוני, אתם צריכים לבדוק מספר דברים. ראשית – סוג המנוע.

עוד דבר שחשוב לשים לב אליו לפני שבוחרים רכב חסכוני ככל הניתן הוא לא רק סוג המנוע אלא גם הגודל שלו

קטן בפרט ומידות קטנות בכלל. בסוף הרבעון הראשון של שנת 2023 הכריזה טויוטה כי בקרוב תתחיל לשווק בישראל את הדור החדש של האייגו – טויוטה אייגו אקס (Aygo X). מדובר באותו רכב מוכר ואהוב, מעט יותר גדול ועם מנוע חזק יותר.

אי אפשר להתעלם מיצרנית הרכב הצרפתית, שמשווקת כיום את אחד רכבי המיני הטובים והחסכוניים ביותר שאפשר למצוא כיום בארץ. הסיטרואן C1 מגיעה גם בגרסת 1.0 ליטר חסכונית ומשתלמת. מדובר ברכב נהדר לסטודנטים שמסוגל להתמודד בכבוד גם עם נסיעות בינעירוניות, אך מבריק בעיקר בנסיעות עירוניות.

אם אתם מחפשים רכב משפחתי חסכוני – ניסאן ליף היא אפשרות חזקה מאוד. ניסאן ליף החדשה היא בעלת מראה סטנדרטי יותר מאשר הדגם הישן, כך שהיא מתאימה ליותר אנשים. ניסאן ליף מאפשרת גם נהיגה אוטונומית.

הדור הנוכחי של סקודה אוקטביה, הדור הרביעי, מגיע רק בגרסת בנזין, אך מציע מגוון של נפחי מנוע – כולל מנוע בנפח של 1,000 סמ”ק שמנפיק ביצועים מרשימים ומאפשר חסכון משמעותי בדלק – מה שמכניס אותו לרשימה כאחד מחמשת הרכבים הכי חסכוניים בישראל נכון לתחילת שנת 2023

טויוטה יאריס היברידית היא רכב חסכוני שיכול להתאים גם למשפחה קטנה, גם לזוג ללא ילדים וגם לרווקים, כך שטויוטה יאריס שתקנו עכשיו תוכל לשרת אתכם עוד שנים רבות.

שתפו אותנו

השאירו פרטים
ליעוץ מקצועי חינם

זמינים גם בוואטסאפ